Geçenlerde arkadaşım Gaziantep'e yaptığı bir seyahat sonrasında, bak sana ne aldım diyerek bir kitap getirdi. Antep yemeklerinin tariflerini içeren nefis bir kitap. Yöresel yemek düşkünü birisi olarak altın bulmuş kadar sevindim tabi. Kitapta tatlıdan çorbaya, kebaptan pilava kadar çok geniş bir yelpazede yörenin yemekleri, duru bir anlatımla çok güzel tanıtılmış.

Bugünkü çorbada bu kitaptan. Buram buram Antep kokuyor yani. Ben denedim, çok beğendim. Şimdiye kadar yapmadıysanız, bulguru da seviyorsanız, değişik bir çorba arıyorsanız bu tarifi denemenizi şiddetle öneririm. İnanılmaz lezzetli ve doyurucu.

Kitaptan tarifleri denedikçe sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.





1/2 su bardağı bulgur
1 yemek kaşığı biber salçası
500 gr. domates
3 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı un
2 adet kuru soğan
1/2 limon suyu
2 diş sarımsak
Tuz
Karabiber
Pul biber
3 adet kırmızı kapya biber
3 adet yeşil biber


Soğanları piyazlık doğradıktan sonra, tencerede kızdırdığınız tereyağının içinde kavurun. İnce şeritler halinde kesilmiş yeşil ve kırmızı biberleri de ekleyip kavurmaya devam edin. Üzerlerine rendelenmiş domatesleri de ilave ederek sos kıvamına gelene kadar pişirin. Salça ile unu ekleyin, tuz, pul biber ve karabiberle tatlandırın. Yaklaşık 4 su bardğı suyu sosun üzerine döktükten sonra, yıkanıp suyu süzülmüş bulgurları da ekleyip orta ateşte bulgur yumuşayana kadar pişirin. Bu esnada su eksilir ise su ilave edin.

Çorba pişmeye yakın limon suyu ve ezilmiş sarımsakları ekleyin. Bir taşım daha kaynattıktan sonra servis kaselerine alabilirsiniz.

Afiyet olsun.






0 Responses