Mini minnacık, yeşil renkteki bu sevimli fasulyelerle ne yazık ki yeni tanıştım. Ama fenomenlerimden birisi haline gelmesi uzun sürmedi. Pazar ya da marketlerde kolaylıkla bulunabiliyor. Çok lezzetli, bir o kadarda faydalı bir bakliyat. Bana biraz kuru börülceyi anımsattı. Şimdilik salatasıyla başladım. İlerleyen zamanlarda değişik kombinasyonlarını denemek istiyorum. Denedikçe de sizlerle paylaşacağım.

Biraz nazik bir bakliyat. Haşlarken haşlama süresine dikkat etmek gerekiyor. Fazla haşlandığında fasulyelerin patlama riski büyük. Ben haşlama sırasında, ateşin çok yüksek olmamasına dikkat ettim. Bir de yeşil mercimekde de olduğu gibi, haşlanırken siyah su salıyor. Bu nedenle önceden kısa bir haşlama süresi gerçekleştirip, suyunu süzdükten sonra tekrar haşlamaya aldım. Biraz kafa karıştırıcı oldu sanırım :) Yapılışını anlatırken göreceksiniz, aslında çok basit birkaç işlem sonucu, gerçekten hoş ve değişik bir salata hazırlayacağız.





1 su bardağı maş fasulyesi
1/2 demet maydanoz
1/2 demet nane
5 -6 dal taze soğan
1/2 su bardağı iri kıyılmış ceviz
1 adet kırmızı kapya biber
Nar ekşisi
Limon suyu
Zeytinyağ
Tuz

Fasulyeyi bir gece öncesinden suda bekletin derim. Böylelikle haşlama süresi çok kısalıyor. Ertesi gün bol suda bir taşım kaynatın. Suyunu süzüp, tekrar üzerini geçecek kadar su içerisine alarak, orta ateşte fasulyeleri patlatmadan haşlayın.  Süzgeç içerisinde bir süre bekleterek suyunun iyice süzülmesini sağlayın.

Bir kase içerisine yıkanmış olan maydanoz, taze soğan, nane ve kapya biberi olabildiğince ince doğrayın. Fasulyeleri ekleyin. Damak tadınıza göre zeytinyağ, nar ekşisi ve linon suyu ilave edin. Tuz ile tatlandırıp cevizleri de ekledikten sonra, tüm malzemenin birbirine geçmesi için iyice karıştırın.

Piyazın içine çekirdekleri çıkartılmış siyah zeytin de eklenebiliyor. Benim elimin altında olmadığı için koyamadım. Siz arzu ederseniz içinde ya da süslemesinde kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun.
0 Responses