Benim en sevdiğim sebzelerden birisidir semizotu. Hele bol yoğurtlu olursa :)

Hepimizin yaptığı bu salatayı, - bilemiyorum daha önce denemiş miydiniz -  içine domates ve salatalık koyarak biraz daha zenginleştirdim. Tam bir renk ve tat cümbüşü oldu. Çok az yağ içerdiğinden diyet yapanlar için de güzel bir alternatif. Mevsimi geçmeden paylaşmak istedim.



1 demet semizotu
1 adet salatalık
2 diş sarımsak
1 kase yoğurt
8 - 10 adet çeri domates ya da 1 adet büyük domates
Tuz
Zeytinyağ

Semizotunu ayıklayıp yıkayın, iyice süzün. Ben yapraklarıyla birlikte sap kısımlarını da kullanıyorum. Siz tercihinize göre sadece yapraklarını da kullanabilirsiniz. Geniş bir kase içerisine alın. Çeri domates kullanacaksanız domatesleri dörde kesin, normal dometesi küçük küpler halinde doğrayın. Salatalığın kabuğunu soyduktan sonra küçük küpler halinde doğrayın. Sarımsakları ezin. Bu malzemelerin hepsini yoğurt ile birlikte semizotuna ilave ederek, tuz ile tatlandırdıktan sonra iyice karıştırın.

Salatayı servis kasesine alın. Üzerine çok az zeytinyağ gezdirdikten sonra servis yapın.

Afiyet olsun.
0 Responses