Kereviz benim en çok sevdiğim sebzelerden biridir, tadıyla ve kokusuyla. Pazarda alışveriş yaparken ufak boyda kerevizlere rastladım. Her zaman küçük boyutlu kereviz bulmak zor. Kerevizler genelde büyük olur. Bende bu tip kerevizleri çorba haricinde kullanmaktan çok hoşlanmam açıkcası. Genelde içleri  geçmiş, kof olurlar.

Böyle güzel güzel kerevizleri bulunca doğrayarak yemeğini yapmaya kıyamadım. Aklıma enginar çanağı gibi yaparak pişirmek geldi. Denedim ve sonuç ortada :) İçine de  ayva ekledim.

Bence tam kış aylarına uygun görüntüsü ve tadıyla güzel bir zeytinyağlı yemek oldu.

Kereviz ve ayvanın birlikteliğini mutlak deneyin derim. Şekli benim yaptığım gibi olması zorunlu değil. Ayvayı işin içine katında, nasıl olursa olsun. İnanın hiç pişman olmayacaksınız.






4 adet orta boy kereviz
1 adet limon suyu
1 adet kuru soğan
1 adet havuç
1 adet patates
1 adet ayva
1 çay bardağı bezelye
3/4 su bardağı zeytinyağ
Tuz
1 adet kesme şeker

Kuru soğanın kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Patates, havuç ve ayva içinde aynı işlemi uygulayın.

Kerevizlerin kabuklarını soyduktan sonra ortadan ikiye kesin ve bir bıçak veya kaşık yardımıyla içlerini bir miktar oyun. Hiç vakit kaybetmeden limonlu suya atın. Bu işlem kerevizin kararmasını önleyecektir.

Tencereye zeytinyağını koyup kızdırdıktan sonra, soğanları pembeleşene kadar kavurun.

Kerevizleri tencereye dizin ve diğer doğradığınız sebzeleri ekleyin. Kerevizlerin üzerlerine gelmelerine dikkat ederek limon suyunu gezdirin. Şekeri ve damak tadınıza göre tuzu ilave edin. Tüm sebzelerin üzerlerini geçecek kadar sıcak su ilave ederek orta ateşte, kontrollü şekilde pişmeye bırakın. Arada baktığınızda suyunu çekmişse tekrar sıcak su ilave edin. Ocaktan aldıktan sonra tencerenin ağzı kapalı olarak soğumaya bırakın.

Kerevizleri servis tabağına dizin. Ortasındaki çukur olan kısma sebzelerden yerleştirin. Üzerlerine kıyılmış kereviz yaprakları ya da dereotu serperek servis yapın.

Afiyet olsun.






0 Responses