Bu ufacık balığın bu kadar lezzetli olması... Benim gibi balıkla arası çok iyi olmayanların bile iştahla yiyebileceği bir çeşit. Uzmanlara göre haftada en az 1 öğün balık tüketmemiz gerektiğini çok iyi biliyoruz. En sağlıklısı ızgara olanı elbette ama arada da kızartma yapmanın bir sakıncası olmaz diye düşünüyorum. Kılçıklarından tamamen arınmış, dışındaki unlu kaplaması sayesinde içine fazlaca yağ çektirmeden, çıtır çıtır, yanında bol yeşillik, daha ne olsun :)








Bu reçetenin ölçüleri tamamen sizin isteğinize bağlı. Ben örnekleme olması için şöyle söyleyeyim :1 kg. hamsi, 1/2 su bardağı mısır unu - un karışımı, 1 çay kaşağı tuz ve kızartmak için sıvı yağ kullandım.

Öncelikle balıktan başlayayım. Tam mevsiminde tazecik hamsileri balıkçıya temizleterek satın aldım. Sizin böyle bir imkanınız yoksa ve balık temizliyebiliyorsanız balığın kılçıkları da dahil olmak üzere güzelce temizleyin, akar suda yıkayarak süzülmeleri için süzgeçe alın. İki adet balığı derileri dışa gelecek şekilde, aynı büyüklükte olmalarına özen göstererek birleştirin. Bütün balıklar bu şekilde eşleşene kadar bu işlemi uygulayın.





Bu işlemden sonra dilerseniz un, dilerseniz mısır unu ya da benim yaptığım gibi eşit miktarda un ve mısır ununu genişce bir tabakta harmanlayın. İçine tuz ekleyin. Hazırladığınız bu karışıma balıklarınızı arkalı önlü bulayın.







Derin bir tavada yağı kızdırdıktan sonra balıklarınızı kızartın. Kızaran balıkları fazla yağlarından arındırmak için kağıt havlu üzerine alın. 

Yanına bol yeşillik, roka, kırmızı soğan, turp gibi sebzelerden oluşan bir salata ile servis yapmanızı öneririm.

Afiyet olsun.


0 Responses