İlk tarifim :) Tatlıyla başlayalım  dedim. Sonuna kadar da tatlı tatlı gitsin diye...

Cheesecake sevenler için. Sevmeyenler için de.

 



Tabanı için:
1 su bardağı dövülmüş burçak bisküvi  (Ben kakaolusunu tercih ettim)
2 çorba kaşığı eritilmiş tereyağ
2 çorba kaşığı toz şeker
Büsküvi, tereyağ ve şekeri bir kapta iyice karıştırıp 26 cm. çapındaki kelepçeli kalıbın tabanına iyice bastırarak yayın. ( Ben 35x25 ebadında dikdörtgen kalıp kullandım) 180 dereceli  fırında 10 dakika pişirerek  kalıbı fırından çıkarın.

Peynirli dolgu için:
750 gr. Labne peynir
1 + ¼ su bardağı toz şeker
1 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
4 adet yumurta
2 yemek kaşığı un
½ su bardağı krema

 Derin bir kasede labne peyniri  ve toz şekeri  birbirleriyle bütünleşene kadar iyice çırpın. Mikserinizin hızını orta seviyeye getirerek vanilya ve limon kabuğu rendesini ilave edin. Çırpmaya ara vermeden yumurtaları tek tek  kırın. Ardından unu, en son kremayı ekleyip hazırladığınız bisküvi tabanının üzerine dökün. Isıtılmış 260 dereceli fırında 10 dakika pişirip, fırının ısısını 95 dereceye düşürün. Yaklaşık 45 dakika bu ısıda pişirin.
Cheseecakeler çeşitli soslarla servis edilebilir. Ben burada çikolatalı sos tarifi vereceğim.

Çikolatalı sos için:
100 gr. bitter kuvertür çikolata
100 ml. Krema

Kremayı bir sos tenceresine alıp orta ateşte kaynatmadan ısıtın. Ocaktan aldığınız kremanın içine parçalara ayırdığınız çikolatayı koyup karıştırarak erimesini sağlayın. Ilımaya başlamış kekinizin üzerine dökerek  en az 6 saat, tercihen bir gece buzdolabında bekletin. 

Yeterince soğuttuktan sonra dilimleyerek servis yapın.

Afiyet olsun.
0 Responses